• Startdatum:
  • 14 maart 2022
  • Cursusduur:
  • 1 dag
  • Werkzaam als:
  • AIOS, Medisch specialist

De NVR (na)scholing is relevant voor alle reumatologen, reumatologen in opleiding, physician assistants en verpleegkundig specialisten met affiniteit met de Reumatologie in Nederland.

De (na)scholing vindt drie keer per jaar / cyclus plaats, met overdag onderwijs voor de AIOS en in de avond de nascholing voor de reumatologen. Er worden twee thema’s per editie behandeld. Elke drie jaar passeert niet alleen een heel cyclus aan verschillende onderwerpen en thema’s met betrekking tot reumatische inflammatoire en auto-immuun aandoeningen de revue, maar ook een andere soorten aandoeningen en onderwerpen, die grenzen aan het vak Reumatologie.

Goede programma’s met klinisch relevante inhoud, gepresenteerd door binnen- én buitenlandse experts, maakt dat de NVR Reumatologie (na)scholingen al jarenlang een groot succes zijn. De focus ligt op continuïteit en waarborging van kwalitatief onderwijs met op regelmatige basis bijeenkomsten vóór en dóór de reumatoloog (in opleiding).

NVR nascholingscyclus 2021/2022
De NVR nascholingsbijeenkomsten van de huidige cyclus staan gepland op de volgende data:

  • Maandag 11 oktober 2021 (online)
  • Maandag 14 maart 2022 (online)
  • Maandag 23 mei 2022 (onsite)


Toelichting AIOS onderwijs & nascholing reumatologen -  maandag 14 maart 2022
De onderwerpen voor de deze editie zijn:

AIOS onderwijs (overdag)         Artrose & Jicht
Nascholing reumatologen ('s avonds)    Patient reported outcomes

Zowel het programma van het AIOS onderwijs als de nascholing voor reumatologen zullen online worden aangeboden.

Leerdoel nascholing reumatologen
Naast het behouden van functie (HAQ) en het onderdrukken van arthritis (DAS) is er de laatste jaren toenemend aandacht voor 'patient reported outcomes'. Over het meten, evalueren en identificeren van de onderliggende processen is de kennis recent erg gegroeid. Ook blijkt dat verschillende medicatie een verschillend effect op HAQ/DAS en patient reported outcomes heeft. Het doel van de nascholing is om de visie te delen, om meer te focussen op de gezondheid van de patiënt in plaats van de ziekte. Dit leidt mogelijk tot nieuwe (positieve) PRO’s.

Na afloop van de nascholing heeft u beter inzicht in de meetmethoden, onderliggende processen en verschillen wat betreft medicamenten om patient reported outcomes te beïnvloeden versus HAQ/DAS. Daarnaast wordt u een andere kijk op gezondheid gegeven.

Cursuscommissie
Deze cursus is samengesteld door:

  • Prof. dr. T.W.J. Huizinga, reumatoloog, LUMC (voorziiter)
  • Drs. M.G. Baas, reumatoloog i.o., Maasstad Ziekenhuis, Rotterdam
  • Dr. K. Bevers, reumatoloog, St. Maartenskliniek, Nijmegen
  • Dr. R. Bos, reumatoloog, Medisch Centrum Leeuwarden
  • Prof. dr. W.F. Lems, reumatoloog, Amsterdam UMC
  • Dr. M.S. Ramiro, reumatoloog, LUMC
  • Dr. M. Yüksel, reumatoloog, Maasstad Ziekenhuis, Rotterdam
  • Drs. L. van der Weele, Amsterdam UMC

Met dank aan de sponsoren voor hun financiële bijdrage aan de cursus:

  ASSISTENTENONDERWIJS (10:00 - 15:00 uur)
Onderwerpen: Artrose & Jicht
10:00 Artrose
Prof. dr. Margreet Kloppenburg
12:00 Lunch
13:00 Jicht
Dr. Tim Jansen
15:00 Einde assistentenonderwijs
   
  NVR NASCHOLING REUMATOLOGIE (19:00 - 21:00 uur)
Voorzitter & moderator: Dr. R. Bos  en dr. M.S. Ramiro
Onderwerp: Patient Reported Outcomes
  CONCEPT programma - sprekers worden op korte termijn bekend gemaakt  
18:45 Digitale inloop
19:00 Welkomstwoord
19:10 Presentatie 1
19:35 Presentatie 2
20:00 Pauze
20:15 Presentatie 3
20:40 Rondetafeldiscussie
21:00 Einde nascholing 
Dr. T.L.T.A. Jansen
Reumatoloog, VieCuri Medisch Centrum
Prof. Dr. G. Kloppenburg
ONLINE
,
Inschrijving

Volledig tarief     

 Kortingstarief NVR lid
Deelname 14 maart      € 210,- € 110,-

Inschrijving voor de hele cyclus is niet meer mogelijk.

Maak hier uw keuze

Inschrijven niet mogelijk
Neem contact op
Vooraankondiging, inschrijven nog niet mogelijk
Vooraankondiging, inschrijven nog niet mogelijk

Er wordt gecontroleerd of het mogelijk is om in te schrijven