Als cardiologe heeft ze apparatuur bij zich, aan de hand waarvan opleiders worden getraind om te leren hoe je goede feedback kunt geven aan hun dokters in opleiding. Zo doet ze tijdens de cursus  een “ hartkatheterisatie” voor en als het haar dan lukt om een van de deelnemers dat ook in korte tijd zelf te laten doen, is haar missie geslaagd. Hoe kun je de opleider leren een vaardigheid succesvol over te dragen aan zijn leerling? Daar gaat het om. De opleider bewust bekwaam maken en dat maakt opleiden nog plezieriger. Ze vraagt naar feedback, ook over haar eigen optreden. Dat zouden we veel meer moeten doen als opleiders; daar leer je zelf veel van en het houdt je scherp.

 Ze doet het graag,  die teach the teacher cursus met de onderwijskundige. Ze vullen elkaar aan en zetten alles in om de deelnemers op hun gemak te stellen  want dan leer je het meest. Niemand heeft tijd om achterover te leunen. Ze let voortdurend op of iedereen betrokken is. Ze evalueert, past aan en stemt af op de groep. Na de eerste dag van de tweedaagse past ze haar aanpak weer aan. De volgende dag weer een stukje meer maatwerk. Wie zijn die deelnemers? Wat willen ze leren? Ze is kritisch, leidt niet aan de disease to please. Ze wil zelf ook altijd blijven leren.

Ze werkt interactief, prikkelt met vragen en laat de deelnemers reflecteren op hun handelingen ; zelfreflectie is niet altijd even makkelijk.  Ze doceert met enthousiasme. Ze kan dansend een presentatie doen en zelfs ook anderen laten dansen. Een hele zaal die meebeweegt op de hartritmestoornissen. Het is haar gelukt!

Hoe zeer ze ook gericht is op de medische handelingen, om een volledige dokter te zijn, moet je het altijd allebei combineren: het medisch inhoudelijke en het professionele handelen. Ze weet het als geen ander.